Інтерактивна дошка в освітьому процесі

Сьогодні компетентним в галузі використання інформаційних та комунікаційних технологій повинен бути будь-який педагог, незалежно від того, який предмет він викладає, які технології навчання використовує.

Напрямки використання інформаційних та комунікаційних технологій в даний час повинні бути не такими, як кілька років тому. Інформаційні комунікаційні технології повинні бути не тільки засобом представлення навчального матеріалу, інструментом, що полегшує роботу викладача, вони повинні стати засобом зміни всього навчального процесу.

Нові стандарти передбачають, що в разі широкого використання інформаційних комунікаційних технологій в навчальній діяльності педагоги зможуть сформувати в учнів технологічну грамотність (т. Е. Вміння вирішувати завдання професійної діяльності з використанням інформаційних і комунікаційних технологій), забезпечити більш глибоке освоєння знань (розуміння зв’язку старого і нового знання, розуміння причинно-наслідкових зв’язків, оцінювання ролі і значення інформації і ін.), а також створення (моделювання) нових знань (мова йде перш за все про суб’єктивно-новому знанні).

Практика використання інтерактивного устаткування показує, що найчастіше педагог використовує його як дорогу дошку з чудовими можливостями для подання навчального матеріалу. Діяльність учнів при цьому залишається традиційною, орієнтованої на сприйняття матеріалу, його запам’ятовування. Головне ж завдання — пошук таких способів роботи з інтерактивним обладнанням, які дозволять модернізувати навчальний процес.

Виділяється кілька ідей використання інтерактивного устаткування: — застосування технологічних прийомів візуалізації інформації (побудова кластерів, ментальних карт, графів, різних таблиць) на солідарній основі педагог — той, якого навчають; — застосування в навчанні технологічних прийомів, спрямованих на формування розумових умінь високого рівня (аналіз, синтез, оцінка), на перетворення інформації в знання, яке формують і моделюють самі учні (ранжування інформації, побудова причинних карт, прийоми аргументації та побудови доказів); — використання інтерактивних технологічних прийомів, коли учні працюють в парах і малих групах над вирішенням завдань, поставлених педагогом, представляють результати своєї діяльності, аналізують і оцінюють роботи один одного; — використання прийомів інтенсифікації, наприклад, побудова структурно-логічних схем і опорних конспектів.

Більшість викладачів стикаються з проблемою освоєння інтерактивної дошки, незважаючи на вміння працювати з комп’ютером. З іншого боку, викладачі, які не знають можливостей інтерактивної дошки, сприймають її, як екран. Тому, перш ніж використовувати інтерактивну дошку в навчальному процесі, викладач повинен вивчити її можливості. Інтерактивна дошка — одне з найсучасніших засобів навчання, з яким сьогодні активно знайомляться викладачі самих різних предметів. Освоїти технологію роботи з нею нескладно. Вона зручна в зверненні і цікава навчаються.Інтерактивна дошка, незалежно від того, де і для яких цілей вона застосовується, є потужним інструментом візуального представлення даних.

На ній можна розміщувати велику кількість різнопланової інформації, щільність якої набагато вище, ніж на звичайній дошці. Спеціальне програмне забезпечення дозволяє викладачеві створювати цікаві і захоплюючі уроки. Інтерактивна дошка — це сенсорний екран, приєднаний до комп’ютера, зображення з якого передає на дошку проектор.

Для підключення та роботи інтерактивної дошки необхідні 4 компонента: — комп’ютер (ноутбук); — мультимедійний проектор; — програмне забезпечення; — Інтерактивна дошка. Інтерактивні дошки бувають прямої і зворотної проекції.

При прямій проекції — проектор поміщається перед дошкою на підставці або на стелі. При зворотної проекції — проектор встановлюється за дошкою. Так само інтерактивні електронні дошки діляться на активні і пасивні.

Активну електронну дошку необхідно підключити до джерела живлення і до комп’ютера за допомогою дротів. Пасивна електронна дошка не містить в своїй поверхні ніяких датчиків і не потребує підключення. Її не потрібно підключати до комп’ютера або проектора, зникає потреба протягувати кабелі через всю аудиторію.

Оставьте комментарий